äckliga rökare med noll självdiciplin


rökare är otroligt korkade. rökare är äckliga. rökare är dom svaga som faller för grupptryck.
rökare är små äckliga as som tvingar på sin rök på oss stackars oskyldiga ickerökare.. jag blir som spyfärdig då man sitter på bussen & personen fem stolar framför sprider en lukt utav askfat i hela utrymmet. vem vill dessutom åldras i förtid i följd utav dålig & grå hy ? idiotiskt, patetiskt, ja listan kan bli otroligt lång. dessutom är det verkligen inte gratis & ett väldigt slöseri med både pengar och tid.. inte nog med det så är det otroligt många underklassmänniskor som röker, men varför då kasta bort ca 40-50kr på ett ciggpaket när man absolut inte har ekonomin till det ? då man sedan går och röstar på sossarna för att leva på andras pengar. jag drar absolut inte alla över en och samma kam men det finns så många kopplingar mellan saker och ting. man kan se långa vägar på vem som röker och vem som är en frisk ickerökare som faktiskt kommer att ha sina lungor i hyffsat gott skick, dock utsätts även vi ickerökare för den dödliga röken vilket gör mig arg. det är en sak om du som röker vill utsätta dig för denna farliga rök, men att sedan påtvinga andra i din omgivning att andas in den.. nej jag tycker att tobak över huvud taget borde bli förbjudet att köpa & sälja här i Sverige. vi lever trots allt år 2010 & vi vet hur farligt det är med alla dessa illaluktande cancerpinnar. jag kan även tala om för er att om jag hade ett företag så skulle jag aldrig anlita en rökare, rökare symboliserar svaghet & det skulle kunna skada varumärket. "att röka är en dålig vana & gör en inte till en dålig person", jo på sätt och vis så gör det de. att en person inte kan stå emot grupptryck är inte någon bra personlighet.. för vem fan tycker att de första paketen cigg är goda att röka ? allt handlar om att vara en i mängden, att inte kunna säga ifrån.
våga säg nej till rök!



Kommentarer
Postat av: Erika

Håller med dig! Bra skrivet Julia.

2010-12-16 @ 14:20:15
URL: http://erikaskyttaee.blogg.se/
Postat av: M.

Super kul att du är med i dagens blogg! :)

2010-12-16 @ 15:33:01
URL: http://starshinee.blogg.se/
Postat av: Josefin

ja röka är äckligt!

2010-12-16 @ 15:50:19
URL: http://jcphfoto.blogg.se/
Postat av: linn

Alltså jag vet inte vart jag ska börja.. Ditt sätt att uttrycka dig är otroligt barnsligt. Du vet julia att vissa vänder sig till cigg för att dämpa sin ångest. För möjligtvis misshandel och andra grova upplevelser. Du utger dig för att va en bortskämd snorunge i detta inlägg för om du hade den livserfarenheten jag hade hade du inte kommit med så grova påhopp som "underklass människor röker". Jag är ingen rökare själv men du borde ha lite mer respekt för andra männsikor och komma på eller snarare lära dig ett bättre sätt att skriva på, sånna som du borde inte ha blogg.

2010-12-16 @ 16:01:09
URL: http://linnjohnsson.blogg.se/
Postat av: Jennifer - Läs & komentera!

Usch ja håller med dig!

2010-12-16 @ 16:02:16
URL: http://smmajl.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Svar: Jag håller med dig! :)

Dock tror jag inte alltid att det bara kan bero på grupptryck.. Vissa har kanske bara valt att prova själv, och sen tyvärr fastnat? Håller också med dig om att det är väldigt dåligt för ens ekonomi! Rökning har nog också blivit en form av statusgrej som med allt annat dåligt. Folk tycker kanske att det ser coolt och flashigt ut att hålla i en cigarett och puffa ut lite rök då och då? ;)



Kram!

/Beccy

2010-12-16 @ 16:02:38
URL: http://beccys.blogg.se/
Postat av: Anonym

håller med dig, men inte i allt. :)

2010-12-16 @ 16:09:18
URL: http://ewwe97.blogspot.com
Postat av: Emelie

Det här är en svår sak. Jag känner många som röker, och de har fallit för grupptryck, och det är inget bra. Man är för snäll och vill inte göra sig osams med folk. Personligen så är jag så egen så jag skulle bara vända mig om och gå därifrån, men det är kanske 9% av 100 som gör. Det är inte kul, och det är många som förstör för andra genom att tvinga dem. Jag hatar rökning och hostar varje gång jag går nära en rökare. Så jag tycker personligen att det är en jävligt dålig uppfinning.



Tänk på att man går bort i förväg. Ha det.

2010-12-16 @ 16:11:42
URL: http://fighhhter.blogg.se/
Postat av: Melissa

Det är bra att du skriver som du tycker men min pappa röker och jag tycker inte att han är dum i huvudet , äcklig eller svag!

Det är min pappa och du måste ju förstå hur svårt det är att sluta?

Liksom vem vill inte sluta , men det är oerhört svårt!

Ingen vill utsätta sig själv i fara!

2010-12-16 @ 16:12:31
URL: http://meliissah.blogg.se/
Postat av: Anonym

Alkohol då?

2010-12-16 @ 16:18:14
Postat av: yassi

Det är absolut inte bra att röka.. Jag är själv rökare tyvärr måste sluta! Nu har jag lagt undan mina pengar så att jag inte kan köpa mera, men många av mina vänner röker så det händer ändå ibland! Men det är absolut inte bra, jag säger nej till rökning

2010-12-16 @ 16:26:58
URL: http://lifebyyassi.blogg.se/
Postat av: 已知 Mohammed☆ Al-debis™

Jag dör hellre än att RÖKA!

det e farligt också!

2010-12-16 @ 16:33:09
URL: http://mohammedialdebis.blogg.se/
Postat av: Melissa

Svar: Jaa men de verkar ju tycka att det är gott , kanske därför de ens började?

Förr i tiden fanns det inga lagar emot vilken ålder man skulle vara föra att börja röka så folk brydde sig inte.

2010-12-16 @ 16:36:36
URL: http://meliissah.blogg.se/
Postat av: Rebecca

tycker inte heller om rökare, eller jag tycker om personerna men jag haar att dom röker och förstör sig själva och omgivningen så mycket. Slöseri med pengar, tid och sitt liv(?)

2010-12-16 @ 16:37:04
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/
Postat av: HANNA

Dagens blogg varje dag på min blogg! Hur enkelt som helst och ett bra sätt att få nya läsare på, kika in och anmäl dig vettja ;) Fin blogg också :D

2010-12-16 @ 16:44:15
URL: http://hannalovisasol.blogg.se/
Postat av: Aschmanda

Nja jag håller med dig till en viss del, det är en dålig varna. Men det är lite upp till person till person vem som överlever den som röker eller den som inte röker ? Min farmor rökt i 60 år, men inte farfar farfar var yngre än henne men han dog före henne. Så att de är från person till person. Anledningen vet jag inte riktigt varför man börja, tror inte de handlar om just om grupptryck tror att det är mer nyfikenhet och sen forsätter man. Och det där med ekonomi jag har råd och röka jag har jobb och inkomst, men de finns folks som inte har de dem kan lika väl sluta! Oh det är vi själva som har skapat ciggaretterna däremot är de svårt att ta ifrån de, i med de drar in pengar plus att hade vi slutat sälja dem bara sådär då hade de blivit uppro i med ett beroende gör så du får många negativa bieffekter som arg, irriterad, ledsen osv. Det hade inte gått ihop. :S Men bra skrivet, detta var bara min åsik i med jag är rökare själv :) höhö kraam på dig.

2010-12-16 @ 16:44:19
URL: http://aschmanda.devote.se/
Postat av: Louise

Håller med vissa ovanstående! Tycker det är dåligt av dig att lägga fram det så som du gör i detta inlägget. Tycker du borde vara mer neutral, se på saken från två hål och möjligt vis ge din åsikt väldigt blekt, bara för att starta en diskussion. Sen kan du ju vara med i den istället! Jag tänker inte vara ed pga detta. "äckliga rökare med noll självdiciplin"...?

2010-12-16 @ 16:57:58
URL: http://bylouiseemilia.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag tycker att det är ens eget val om man vill röka eller ej. Inte för att jag kan förstå varför för det smakar skit, luktar skit, är dyrt och skadligt. Jag bryr mig inte om de röker hemma eller om dom luktar skit det är deras val, fastän att man nästan behöver andningshjälp när de går förbi och precis har tagit en cigg. Men det som stör mig är när man röker på offentliga platser. De är ju vi icke rökare som tar mest skada vid röken. Vet inte hur många gånger jag har stått vid en busshållplats där folk står och röker. Innan har jag inte sagt något men nu när jag har barn har jag sagt till (det är ju förbjudet). De som vill ta skada på sin egen kropp, det är deras ansvar men respektera oss andra. Min åsikt i alla fall=)

2010-12-16 @ 17:16:53
URL: http://litenmaaria.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Du kommenterade tidigare på min blogg och fråga om jag kunde kolla din, så klart jag kan det! :) Passar på att säg att den är jätte härlig och kul att läsa.

Sen tänkte jag skriva min åsikt också, hehe.

Jag håller med dig om mycket av det du skrivit, specielt det på bussar och så. Det enda jag tyckte var fel, var det du skrev om underklassen. Visst det kanske är många av just underklassen som röker men det är säkert lika många från andra "klasser". Personligen var jag upväskt i en icke underklass familj (skulle inte riktigt kalla mig rik men absolut inte av underklassen heller)och mitt umgänge består av folk varav många har gott om pengar. Sorgligt nog röker majoriteten av detta "umgänge", medans mina andra kompisar som kanske inte har lika gott om pengar inte röker alls. Därför tyckte jag det du skrev var fel! Eller asså inte fel i sig men att du hoppade på just underklassen var väl fel. Sen skrev du din text som om alla rökare blivit påverkade av gupptryck, det tyckte jag också var fel eftersom det inte är helt sant.Sen tycker jag inte att rökning gör någon till en dålig person på något sätt alls, absolut inte. Det är som om jag skulle sitta och säga att min bästa kompis och min mamma är "på sätt och vis" dåliga personer

Men vi har alla våra egna åsikter och det är viktigt att stå för vad man tycker!

Kram Nicolina :)

2010-12-16 @ 17:31:01
Postat av: Anonym

Nej, inte undra på ett det en gång var förbjudet i Sverige.

2010-12-16 @ 18:44:56
Postat av: ellie

sv: En rökare behöver inte vara en dålig människa utan helt enkelt någon som bara blivit svag av grupptryck, eller vill testa nått, har föräldrar som rökt/röker. Jag håller absolut med dig om att det är fruktansvärt räligt när en människa i närheten röker och för det första luktar det för jävligt, sen blir man själv automatiskt passiv rökare utan att ens vilja det själv! OM man röker, så är det ju lite som att man lixom går med på att dö i förtid, men människor runt omkring som oxå får röken i sig kanske inte vill dö i förtid så därför tycker jag rökare kan hålla sig ifrån folkmängder när de röker av ren artighet och respekt mot de folk som inte vill ha med röken o göra. Tycker dock väldigt synd om folk som fastnat i cirkeln med rökning, det kan vara svårt o ta sig ur och det är verkligen synd att man ser unga BARN T.O.M röka...

2010-12-16 @ 19:29:12
URL: http://ellinorisabellhanna.blogg.se/
Postat av: Erik

Rökare är de mest sociala människorna på vår jord :P

2010-12-16 @ 20:25:59
Postat av: selma

Det är äckligt och snuskigt se bara på alla gamla äckliga gubbar som har rökt i hela sitt liv!!! BLÄ

2010-12-16 @ 20:55:44
URL: http://selmalindstedt.blogg.se/
Postat av: Linnea

rökning e äckligt & drygt. jag har aldrig provat röka & kmr förmodligen aldrig o prova heller. fattar inte dem som röker & tkr att de e bland de äckligaste man kan göra.

2010-12-16 @ 21:10:10
URL: http://liinneaaz.blogg.se/
Postat av: Fia

svar: Det är rätt äckligt att röka. Men tycker nog mest synd om de som fastnat i beroendet eftersom det inte direkt är hälsosamt. Jag är allergisk mot röken så brukar försöka andas åt ett annat håll om någon i närheten börjar bolma på.



Det borde förbjudas så kan man spara människoliv istället.

2010-12-16 @ 21:25:12
URL: http://cellofia.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Jag kunde inte sagt det bättre själv. Jag har aldrig stoppat ett cigarett i munnen. Jag började gråta när mina kompisar rökte för första gången. Jag började gråta av glädje när min mormor slutade röka. Jag vågar dock inte själv uttrycka mig så som du gör eftersom rökarna själva blir så extremt arga och tycker att man är helt knäpp i huvudet. Men jag anser verkligen inte att det finns NÅGONTING positivt med att sticka en cancerpinne i munnen. Visst, folk tycker det är gott. Men om man inte provat vet man inget. Visst, folk tycker man är social när man röker. Men man kan fan prata och umgås med människor ändå. Visst, folk tycker man är cool. Eller nej, vadå.. cool? haha alltså jag fattar det verkligen inte. Skulle kunna skriva ett lika långt inlägg som dig, men det räcker nog att säga att jag håller med dig!

2010-12-16 @ 22:56:48
URL: http://linneadahlgren.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag som själv röker kan hålla med dig om att det är väldigt dåligt! Men jag provade själv av nyfikenhet, inte av grupptryck! Tycker heller att du inte ska bedöma rökare så hårt om du själv inte vet hur det är i den situationen, Jag försöker verkligen sluta men det är svårt. Och att anlita folk till jobbet som är icke-rökare är väldigt barsnligt.. Detta var min åskit

2010-12-16 @ 23:45:18
URL: http://juliapalin.blogg.se/
Postat av: becka

jag röker och tycker du uttrycker dig konstigt. Jag är inte svag för att jag röker?

2010-12-17 @ 07:30:55
URL: http://mynameisbeckaa.blogg.se/
Postat av: azra

nja, kan hålla med vid vissa punkter, men du uttryckte dig på ett väldigt nedvärderande vis, det finns ju vissa som röker för att dämpa sin ångest, lugna ner sig eller helt enkelt ser det som ett sätt att slappna av på jobb rasten eller så... det är upp till var och en om man vill bli gammal i förtid och lukta illa :)

2010-12-17 @ 08:40:11
URL: http://aazrah.blogg.se/
Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

Oj, hårda ord hahah! Det är lite väl att skriva sådär tycker jag... (fast du får ju såklart ha din åsikt, absolut) Men! Grejen är... Jag håller med dig till viss del! Visst jag är rökare och ett "äckligt as" som du nu skriver (trevligt!). Men allt handlar om respekt för varann.



Jag tycker det är respektlöst av rökare att inte tänka på att kanske inte stå 1 meter ifrån ickerökare och bolma. Jag själv står minst 5 meter ifrån folk och ser till att, om det blåser, stå så att röken blåser bort ifrån personerna som står 5 meter ifrån mig. Men står jag ensam vid en busshållsplats och röker och det sedan kommer en person och ställer sig vid mig. Då tycker jag att personen får skylla sig själv. För jag stod där först och han/hon kunde ha valt att ställa sig längre bort. Du har såååå rätt i att det inte är fräscht att röka.. men att kalla folk svaga och skriva att vi faller för grupptryck? Du som inte är rökare kan inte veta nått om det där. Jag är defenitivt inte svag och jag började inte röka på grund av grupptryck... Dessutom är jag ingen dålig människa. Rökningen må påverka mitt utseende om jag fortsätter - men det har ju ingenting att göra med min personlighet... eller?



Sen det där med "Vem tycker att de första paketen är goda" Tror du verkligen att man är så dum i huvudet att man fortsätter fast man tycker det är äckligt? (Dom som tycker det började defenitivt på grund av grupptryck). Jag tyckte att det var gott och just därför var det dumt nog så lätt att fortsätta. Sen är det ju så att för många är rökning ett botemedel för att dämpa ångest eller liknande påfrestningar för psyket. Då är det kanske lite svårt att sluta röka.. Liksom om folk vill slösa pengar och sitt liv på rökning.. så låt dom göra det.. så länge dom respekterar ickerökarna och inte utsätte någon för grov passiv rökning.



Jag skulle kunna skriva mycket - men jag summerar kommentaren med att skriva du har rätt i att folk inte bör röka.. det är farligt och inlägget var liksom bra skrivet. Du fick fram din åsikt och står för den. Men dom är orden som "äckliga as" osv.. var inte okej att skriva tycker jag. Det här är ingen arg motkommentar för jag vet precis vad du menar trots att jag själv är rökare (är påväg att sluta, måste bara inflika det).



Säg till personerna som står i närheten av dig och röker att gå iväg litegrann... det är väll inte så svårt eller? Dom måste ju själva förstå hur respektlöst det är att inte tänka på såna saker.



Asbra blogg btw!

2010-12-17 @ 10:42:54
URL: http://iambaam.blogg.se/
Postat av: Malin

Skulle jag ha ett företag skulla jag bara anställa rökare! Dem är 500 gg mer effectiv än en icke rökare! Dem jobbar på som bara den för att få gå ut och ta en rök.

2010-12-17 @ 11:49:44
Postat av: Anonym

Känner att du förolämpar ca 50% av världens befolkning. Jag har rökt i 2 år, och mitt enda syfte i det är inte att verka cool eller på grund av grupptrycket. Jag tycker det är gott att röka, och jag har försökt att sluta i snart ett år, men det är inte så oerhört lätt som du anser det vara. Jag tycker att du kan mogna, och förstå att rökning kanske börjar med grupptrycket, men ärligt talat.. tror du att en mormor på 60 bast röker för att vara cool? Du kan ju tycka att rökare är äckliga och korkade, men det är en ytlig grej, inte en del av en personlighet. Snälla, uttryck dig om någonting du vet, inte om saker du inte ens har någon erfarenhet utav. Rökning är faktiskt både på gott och ont. Varför skulle annars så många röka? Jag tänker inte döma dig på grund av detta inlägget, men du behöver däremot inte smutskasta folk som gjort det valet att börja röka. Det är helt klart inte din ensak, och jag tycker att om du nu ska smutskasta folk kan du ju göra det på ett vettigare sätt..

2010-12-17 @ 12:11:58
URL: http://lisajnsson.blogg.se/
Postat av: Ebba

2010-12-17 @ 12:44:40
URL: http://wiirten.blogg.se/
Postat av: Sara

Håller med dig!

Jag förstår inte hur man kan börja med något som man vet är så fel...

idiotiskt enligt mig att säga att man är beroende när det finns så mycket hjälpmedel för att sluta...

Bra text!

2010-12-27 @ 18:40:23
URL: http://flighless.bloggplatsen.se
Postat av: Krille Krokodil/ ickerökare

utseendefixerade personer är otroligt korkade. utseendefixerade personer är äckliga. utseendefixerade personer är dom svaga som faller för grupptryck.

utseendefixerade personer är små äckliga as som tvingar på sin utseendefixering på oss stackars oskyldiga ickeutseendefixerade.. jag blir som spyfärdig då man sitter på bussen & personen fem stolar framför sprider en lukt utav utseendefixering i hela utrymmet. vem vill dessutom bry sig om att åldras i förtid i följd utav dålig & grå hy ? idiotiskt, patetiskt, ja listan kan bli otroligt lång...osv

2011-08-24 @ 17:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0