män som sminkar sig

ja vad tycker samhället egentligen om killar som sminkar sig ? ständigt hör jag kränkande eller dömande kommentarer runt omkring som säger att "ingen kille som inte är gay bär smink. det är så långt ifrån ordet manligt man kan komma". majoriteten utav män som sminkar sig är ju faktiskt homosexuella, men sen finns det ju också en viss prosent som också sminkar sig för att fräscha upp sig lite. jag själv bryr mig så mycket, eller jag accepterar att det finns dom som vill sminka sig, om det stärker deras självkänsla (eller vad det nu är) så är det väl bara bra. men så tycker jag att det också finns en gräns på lagom och för mycket, ärligt talat så skulle inte ens jag se det manliga i att en kille skulle bära någon sorts ögonskugga, eller kanske ännu värre, läppstift.. jag skulle väl kunna säga att jag aldrig skulle kunna ha ett förhållande med någon som erbjuder sig att låna ut sitt smink när mitt har tagit slut. om jag ska vara ärlig så skulle det väl mest göra en avtänd, nästan som att vara tillsammans med en tjej.. men detta är ju endast mina åsikter och det finns som sagt inga rätt eller fel utan alla har ju rätt till att säga vad dom tycker. DOCK kan jag inte förstå hur man kan ta sig friheten till att frysa ut eller kränka en man som bär smink. vad är det för mognad egentligen ? jag trodde att vi redan som små fått lära oss hur man behandlar andra människor, med rättvisa och jämnlikhet.. vad tycker just du om killar som bär smink ?

Kommentarer
Postat av: Linnea

jag tycker inte att människor ska behöva bära smink över huvud taget, oavsett tjej eller kille. Tycker det är bäst som naturligt. Men man gör ju som man vill, det man trivs med, alla är ju olika :)

2011-04-13 @ 21:07:05
URL: http://bewareofyou.blogg.se/
Postat av: helen

hej!

jag visar dagens outfit på min blogg, jag skulle bli såhäääär glad om du kommenterade vad du tycker! :D

2011-04-13 @ 21:49:11
URL: http://radovancev.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0