hur du får stjärnor på din bild

jag lovade ju att jag skulle visa er hur jag gör mina "stjärnbilder". jag är sjukt dålig på att förklara så jag hoppas att ni i alla fall kan förstå mig någolunda, annars är det bara att fråga på om ni har några frågor.

jag använder mig utav photoshop och börjar med att öppna upp den bild jag vill göra om. efter det så ska jag montera in den bild jag vill ha "över", i detta fall en bild med stjärnor. den bild jag använder mig utav i detta inlägg finns att ladda ner HÄR.


då börjar jag med att göra stjärnbilden i samma storlek som bilden jag redan valt som grund, nu är stjärnbilden heltäckande, så för att få den lite genomskinlig måste jag ändra på opaciteten..


efter det så använder jag suddet på de platser där jag inte vill att stjärnorna ska synas. i detta fall så vill jag att ansiktet på bilden ska vara fritt.. dubbelkolla bara så att du fortfarande befinner dig på rätt lager (stjärnlagret). när det är klart så är bilden klar. inte så komplicerat när man väl har kommit in i det..

Kommentarer
Postat av: johanna

Nu är veckans blogg tävlingen avslutad. Gå in och kolla om det blev du! :D



En ny omgång har även startat nu och du har chans att vinna om du inte gjort det! Gå in och anmäl dig och lycka till! :D

2011-04-10 @ 18:16:07
URL: http://johannalicious.blogg.se/
Postat av: iidaa

vad heter sidan där man laddar ner den photoshop?

2011-04-10 @ 19:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0