För ett år sedan var jag ovetandes om framtiden

Samtidigt som jag bläddrar i gamla bortglömda bildarkiv så slår det mig att jag för ett år sedan inte visste vad jag ville bli. Jag var helt lost i tanken om att jag inom ett år skulle veta vad jag ville plugga till, det enda jag visste var att jag ville bli något stort och uppfylla de mål jag sedan liten hade drömt om. Jag klippte mig och skaffade ny hårfärg, sa upp kontakten med gamla halvfalska vänner och letade fotfäste i min hemstad Stockholm.. För ett år sedan var det som om jag kastade mig ut på öppet hav och fann mig själv i de ruiner som fanns inom mig. Jag gav mig in för att kämpa och lära mig att en gång för alla stå upp för mig själv. Jag tog fram min envishet som min mamma har upplyst mig om genom åren.. Och se kära vänner vart jag står idag, jag har fickorna fulla utav erfarenheter och minnen som jag skulle kunna leva på resten utav mitt liv. Men trots det så ska man aldrig tappa glöden, trots att man når sina drömmar med bara händerna så finns det tusen drömmar som byggs upp och står åter! Det spelar ingen roll om man snubblar och slår sig längs vägen, med tiden tar man sig upp, lär sig utav misstagen och kämpar vidare. Bara man vill så funkar allt!

Kommentarer
Postat av: Agnes

sjukt bra skrivet !

2011-08-10 @ 13:10:03
URL: http://agneswallner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0