till er tjejer


straxt ska jag hoppa ner i min mysiga säng för några timmars sömn, men först tänkte jag bara ägna några minuter åt er tjejer där ute med självförtroendet gnagandes nere på botten. jag ska gå efter vad jag har känt & vad jag har gjort för att kunna känna att mitt utseende faktiskt duger som det är.. (nu är inte utseendet allt men självförtroende har mycket att göra med utsidan)

förut vägrade jag att inse den hemska sanningen att jag inte alls ser lika bra ut utan smink som med smink. till slut fick jag nog över hur dåligt självförtroende jag hade då jag t.ex trodde att det bara var jag som hade torr hud och en finne här och där. självklart var det inte så, men det var så jag kände.. till slut fick jag nog och skulle bevisa för mig själv och alla andra att man faktiskt är samma person även om man inte är en hundraprocentare varje dag. alla har sina fuldagar ellerhur ? till sist så kände jag att nej, jag lägger sminket på hyllan. och till en början så skämdes jag, höll för ansiktet när någon kollade på mig och klarade inte av att möta människors blickar. men jag vill inte vara den där personen som är osäker i mig själv och som får andra att tvivla. jag vill vara den som kan hjälpa och förändra, om det så handlar om ett endaste val så vill jag kunna påverka det jag kan..

det började nog när mina öron i åttan började blöda över hur mycket skitsnack och kommentarer jag hörde varje dag, om hur fula människor var hit och dit. jag ville visa att ingen är perfekt & att alla är olika. självklart kan jag också göra snedsteg, lägga fula kommentarer och liknande. men åter igen, ingen är perfekt..

så nu kan jag istället sträcka lite extra på ryggen och känna mig fin de dagar då jag faktiskt bär smink & ägnar tid åt att fräscha upp mig. jag vill att alla ni tjejer där ute tänker på detta, det var faktiskt ett bra sätt att lära sig att acceptera sig själv. åtminstone är det vad jag lärde mig, att inse att jag är jag och ingenting kan förändra på den människa jag är.. inte ens ett lager puder, mascara eller en halv flaska hårspray kunde väga upp emot vem jag är på insidan.

Kommentarer
Postat av: amanda - fotoblogg ♥

Anmäl dig gärna till min dagens länk tävling jag väljer vinnarna i kväll!

2011-02-18 @ 08:46:52
URL: http://mandispersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är så himla fin julia, även utan smink.

så coolt att du vågar vara dig själv.

glöm aldrig det!

2011-02-18 @ 12:27:35
Postat av: aagnes

fin design :D

oh, vad söt duär :)

2011-02-18 @ 12:45:34
URL: http://anderssonnn.blogg.se/
Postat av: Ellinore Sånge

I helsingborg :)

2011-02-18 @ 14:02:59
URL: http://ellies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0