Följ ditt hjärta istället för att följa alla andras förväntningar

Jag jublar inombords. Ikväll är jag sådär töntigt glad som man bara kan vara då man har övervunnit något i sig själv. Idag när jag var på väg hem ifrån stan så kom jag på mig själv med att jag satt på en fullpackad buss, utan smink och med mitt hår uppsatt i en slarvig hästsvans. Anledningen till att jag skriver detta är för att jag vet att detta aldrig hade hänt om vi går några månader tillbaka.. Nu när jag skriver det här så undrar jag också varför man egentligen har så höga krav på sig själv. Varför ska man alltid försöka vara så snygg som möjligt, och varför ska man behöva lägga ner hela sin själ i att fixa sig på morgonen fast man egentligen inte har tid eller lust ? Jag såg ett par tjejer på tunnelbanan igår som fångade min blick. Dessa tjejer kan inte ha varit mer än 14 år och jag såg hur osäkra dom var i sig själva. På något sätt var det som om det där ruffsiga håret och allt lager med smink var det enda som fick dom att känna sin värdighet. Det är helt sjukt egentligen vilka krav tjejer har på sig själva, killar och vuxna också för den delen (som om inte vuxna vore könsindelade dom också). Men ni förstår hela grejen.

Jag måste säga att jag är så himla tacksam, det var trots allt min blogg inklusive mina läsare som fick mig att hamna här jag står idag. Ni som har följt mig ett tag nu kan nog själva se hela utvecklingen jag har gått igenom. Från att ha varit en liten mes som alltid brydde mig om vad andra tyckte och tänkte, till att ha kastat alla fördomar och krav på mig själv åt sidan. Vem är jag att klanka ner på mig själv ? Få mig själv att känna mig värdelös för att allt som betydde något var hur jag såg ut över dagen ? Men herregud, livet för mig ser inte ut på det sättet längre, och jag är så tacksam för det. Hoppas att det finns tjejer som kan ta till sig utav det jag skriver, och jag vet att jag har skrivit liknande ting förut. Men jag vet själv hur svårt det kan vara att ta det där steget ut och bara släppa alla tankar om sig själv, men det känns som ett måste. Ett måste för att kunna acceptera och tycka om sig själv. "Den som tycker om sig själv blir helt enkelt generösare som människa"

Hela världen kan se det här, min värsta fiende och min godaste vän. Oj vad det hade kunnat kännas hårt att publicera detta, men det här är jag och den nakna sanningen..

Kommentarer
Postat av: Julia

Så rätt har du! Sjukt bra skrivet!

2011-06-06 @ 00:40:38
URL: http://Har ingen blogg
Postat av: daniella larsson

så himla bra skrivit julia. you go !

2011-06-06 @ 12:01:14
URL: http://lifeaboutdaniella.devote.se
Postat av: A N N N A I Z (Annis)

GO GIRL! :D

2011-06-06 @ 12:19:22
URL: http://annnaiz.blogg.se/
Postat av: Julia Forsberg ©

Du är minst lika söt utan smink också !

2011-06-06 @ 12:48:20
URL: http://juliasklubbland.blogg.se/
Postat av: marion

och typ finast i världen utan smink

2011-06-06 @ 13:03:55
URL: http://marioncharlottewagby,blogg.se
Postat av: ida

sjukt bra skrivet, och du är sjukt söt utan smink också!

2011-06-06 @ 20:40:32
URL: http://www.therealking.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0