Vinn ett "Komma över ett krossat hjärta" - kit

Nu kör vi igång ytterligare en tävling i och med att vi den 12 november kommer att ha en Alla krossade hjärtans dag, vilket är en dag för alla dom som har fått sitt hjärta krossat. Detta försöker vi nu vända till något positivt och bilda en slags gemenskap.

Den 9/11 kommer jag att lotta ut ett "Komma över ett krossat hjärta"-kit som innehåller:
- Presentkort på glass (Vad är en bättre tröst än glass ?) Värde 50 kr

- Presentkort på en Viking Line-kryssning med partybåten Cinderella värde 310 kr
- En exklusiv hudkräm från Clarins
värde 240 kr

Ni tävlar som vanligt genom att lämna en kommentar i detta inlägg. Såhär gör du för att medverka..
1. Gå in och gilla Alla krossade hjärtans dag på facebook (klicka HÄR för att komma till sidan), i kommentaren här nedan klistrar ni sedan in URL-länk från sidan.
2. I kommentaren ska ni även skriva någonting som har med krossade hjärtan att göra. T.ex vad är bästa botemedlet till ett krossat hjärta, eller har du någon snyftlåt du kan dela med dig utav ?

Pluspoäng ges till de tävlingsdeltagare som även lägger in Alla krossade hjärtans dag badgen i sin blogg, (klicka HÄR för att välja en badget)

Kommentarer
Postat av: lovalova

1. http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag



2. det bästa man kan göra på tex alla hjärtans dag om man inte har någon är att sätta sig med en fin vän, äta vaniljglass med körsbärssylt, chokladsås och chokladkex och kolla på en dansk film.

Annars kan man sitta på alla krossade hjärtans dag, äta allt onyttigt man kan hitta i skåpen/affären och sörja för att man inte har någon. Så får man göra en kväll, dagen efter bestämmer man sig för att vakna som en annan människa som inte alls är dumpad utan som någon som är fri och kan göra precis vad den vill!

2011-11-02 @ 13:03:00
URL: http://lovisa.spotlife.se
Postat av: lovalova

(glömde +et hihi)



+ -kan inte klistra in sånna i min blogg, så det fick bli i min andra:)



--> http://loviiisahhh.blogg.se/

2011-11-02 @ 13:22:53
URL: http://loviiisahhh.blogg.se/
Postat av: William

http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag



När jag blir sårad brukar jag gå ut med mina kompisar och hitta på nåt kul och ibland brukar jag lssna på musik för att bli glad, sen brukar jag försöka att inte tänka på den personen så mycket så att jag glömmer den lättare. ett tips är att radera personens nr och blockera från facebook så att du aldrig mer ser personen

2011-11-02 @ 23:56:27
Postat av: Johanna

http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag



Jag har fått mitt hjärta krossat en gång, och det var något av det värsta jag gått igenom. Men man måste på något sätt inse att livet går vidare men det är ett jobbigt steg och ta när man verkligen älskar någon. Jag brukar försöka att hitta på roliga saker med mina vänner och aktivera mig och kanske få ur sig all sorg men sedan ge sig fan på att man ska gå vidare. Men ändå så tror jag inte att man känner sig hel igen förän man hittar någon som verkligen visar en att man är värd så mycket bättre.

2011-11-02 @ 23:59:36
Postat av: vaggeliito

http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag



När mitt hjärta blir krossat sitter jag hemma och knarkar musik, förr eller senare går det över :)

2011-11-03 @ 00:09:20
Postat av: Edit

http://bydittan.blogg.se/2011/november/att-komma-over-ett-krossat-hjarta-12-novemb.html <---- Min "Förklaring" var för lång så kolla mitt inlägg! Och jag har gillar på FB oxå http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag



2011-11-03 @ 12:04:08
URL: http://http:/bydittan.blogg.se
Postat av: Anonym

https://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag



Sitta med ens tjejkompisar, massa med glass, godis, läsk & snacka om allt utom personen som har krossat ens hjärta. :)

2011-11-03 @ 12:38:55
Postat av: Melina

https://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag



sitta med ens tjejkompisar, en massa glass, godis & läsk & snacka om allt mellan himmel & jord, förutom personen som krossat ens hjärta

2011-11-03 @ 12:40:06
URL: http://malcantara.blogg.se/
Postat av: David

http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag



Att bli sårad är väl en del av livet. Det är inget att sitta och tjura över. Det bästa är att va med kompisar och gå tillbaka till saker man gjorde innan man blev sårad. Den här låten muntrar upp mig iallafall; http://open.spotify.com/track/0MFoWrqSGZs0x4Y156Izuz

2011-11-03 @ 12:46:01
Postat av: Nicole

https://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?sk=app_211028855634292



En måbra film är Mama Mia, man vill bara gå ut och dansa och sjunga.

2011-11-03 @ 12:52:11
URL: http://nickys.se
Postat av: Ida - Stockholms mest besökta skönhetsblogg!

https://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag



Det värsta som kan hända är när det bästa man har slits ifrån en. Jag har upplevt det 2 gånger och vill aldrig vara med om det igen! Det som muntrat upp mig har däremot varit att titta på TH's live DVD:er + lyssna på deras musik. Det kan låta sjukt, men det är verkligen mitt bästa knep!

2011-11-03 @ 12:52:39
URL: http://FLAVOURED.se
Postat av: Julia Johannesson

http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?sk=wall#!/allakrossadehjartansdag



När man får sitt hjärta krossat så ska man VERKLIGEN inte sitta hemma själv och lyssna på musik och hoppas på bättre tider. Man ska umgås med sina bästa vänner, ha kul och hitta på saker så man inte tänker på killen. Tex.äta ben and jerry glass (eller annat som man gillar att äta), gå på konsert, åka på shoppingresa eller bara umgås och skratta.Något annat som får mig att inte tänka på killen är att börja umgås med sina killkompisar. Radera hans nr, ta bort från fb/msn och alla saker man har fått från honom. Tillslut kommer du börja tänka på allt negativt han gjort, börja inse felen och då kommer du mer känna "hat" för honom och då går livet vidare och du är fri från helvetet.



När man fått sitt hjärta krossat tycker jag inte man ska lyssna på snyft musik för det får en bara att tänka på alla fina minnen med pojken. Ist ska man lyssna på glad, upppiggande musik, Man kan även lyssna på låtar som har texter som passar in i din situation och på det sättet kan få dig stark och gå vidare.



- www.lifeofjulias.bloggplatsen.se

2011-11-03 @ 13:00:07
URL: http://lifeofjulias.bloggplatsen.se
Postat av: emma petrini

Jag har fått hjärtat krossat 3 gånger , första gången när jag förlorade min foder häst men jag och mina 2 bästa vänner delade på hästen och delade oxå på sorgen, men då kom en kille in i mitt liv och jag fick annat o tänka på o kände kärlek från honom, så då kom jag lättare över hästen killen va min första kärlek och vi hade ett förhållande på nästan 1 år när det tog slut va jag helt krossad o ville bara vara hemma o gråta jag lyssnade på musik som på minde om oss och så. Det tog ett halv år innan ja kom över honom och det gjorde jag genom min häst. Jag började rida varje dag och fick annat o tänka på det tror jag är viktigt! Att man hittar på mycket roligt och roar Sif med saker men att man oxå får va ledsen o bara gråta i bland oxå. Och det va det som va så bra med en häst. Dom låter en vara ledsen o bara finns där. men om man inte vill tänka på det slipper man. Men mina föräldrar sålde honom efter nått år men då hade jag redan blivit krossad förut o viste hur det fungerade.. jag va helt klart starkare men grät så fort jag va sj om bara min kompis gick på toa o ja va sj borja jag gråta, när jag gick sista gången med hästen från hagen lyssnade jag på What are words med Chris medina. Och varje gång låten spelades grät jag men efter ett tag blev man stark . Men jag tycker det är viktigt att man hittar saker som gör en glad men att man får va ledsen oxå det är helt okej! Lyssna på musik o låt dig va ledsen titta på bilder o bara gråt! Men hitta saker som gör dig glad oxå! :) det Vart väldigt långt men men.. viktigt o prata om det!!

2011-11-03 @ 13:04:29
Postat av: Anonym

http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?sk=app_211028855634292

Att få sitt hjärta krossat kan suga in en i ett väldigt mörkt och ensamt ställe. Att komma ut därifrån är dock väldigt svårt (man tycker synd om sig själv så mycket att man kanske inte ens vill eller orkar att försöka bli stark igen). Det man kan göra är att se till att proppa sig själv med endorfiner (lyckohormoner) i form av choklad. Man ska varje dag säga till själv hur bra man är. Man ska prata om snygga killar på stan. Man ska tröstshoppa (synd om kreditkortet, men du kommer att må så mycket bättre). Det man aldrig får glömma bort är att prata ut - med dina föräldrar, med dina vänner, med en kurator... Och håll dig för guds skull sysselsatt, för blir du ensam med dina tankar för länge lär du hamna i samma dike igen. Undvik filmer som PS:I love you, låtar som I will always love you och böcker i stil med The perfect man.



Just nu håller jag på att få mitt hjärta krossat av min älskling som inte längre vill vara ihop med mig efter 2 år och ett samboliv ihop. Finns inga ord för den frustrationen, smärtan och hopplösheten jag känner. Men jag kämpar på varenda jäkla dag, väntar på honom att komma hem, gör mig snygg, lagar god mat och ler tills han har somnat. Tar 2-3 lugnande piller och gråter mig till sömn.

2011-11-03 @ 13:46:26
Postat av: Ksenia

http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?sk=app_211028855634292

Att få sitt hjärta krossat kan suga in en i ett väldigt mörkt och ensamt ställe. Att komma ut därifrån är dock väldigt svårt (man tycker synd om sig själv så mycket att man kanske inte ens vill eller orkar att försöka bli stark igen). Det man kan göra är att se till att proppa sig själv med endorfiner (lyckohormoner) i form av choklad. Man ska varje dag säga till själv hur bra man är. Man ska prata om snygga killar på stan. Man ska tröstshoppa (synd om kreditkortet, men du kommer att må så mycket bättre). Det man aldrig får glömma bort är att prata ut - med dina föräldrar, med dina vänner, med en kurator... Och håll dig för guds skull sysselsatt, för blir du ensam med dina tankar för länge lär du hamna i samma dike igen. Undvik filmer som PS:I love you, låtar som I will always love you och böcker i stil med The perfect man.



Just nu håller jag på att få mitt hjärta krossat av min älskling som inte längre vill vara ihop med mig efter 2 år och ett samboliv ihop. Finns inga ord för den frustrationen, smärtan och hopplösheten jag känner. Men jag kämpar på varenda jäkla dag, väntar på honom att komma hem, gör mig snygg, lagar god mat och ler tills han har somnat. Tar 2-3 lugnande piller och gråter mig till sömn.

2011-11-03 @ 13:46:45
URL: http://ksunchik.blogg.se/
Postat av: Janie Lee

https://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?sk=app_155596141202179



Bästa låten att gråta ut till: "The Greatest Love of All" med Whitney Houston. Handlar om hur viktig kärleken till dig SJÄLV är.

Men lyssna helst på kraftgivande musik, som Bon Jovi, rocka loss(det ger dig också endorfiner). Förlita dig endast på dig själv den här perioden, gör allt för att ge dig själv kraft. Se girl-power filmer, inget sentimentalt.

"You are your problem, you are also your solution."



Se, 80-tals klassiker som Breakfast Club eller Sixteen Candles. <3

2011-11-03 @ 14:36:13
URL: http://reviresco.blogg.se/
Postat av: Helin Dervish

http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?sk=app_211028855634292



När jag har känt mig krossad har jag vänt mig till vännerna, som tröstar mig & tröst-äter med mig och pratar om känslor och gråter ut all smärta.

Jag brukar lyssna på: god damn your beautiful - chester see & jag gråter bara i regnet - newkid.

Det är svårt att beskriva hur det känns att vara krossad, man kan inte andas för kärleken har tagit slut, man saknar en pusselbit känns det som. man mår bättre om man åker ut med kompisarna på bio eller festa lite eller bara ha kul helt enkelt, så tänker man inte på det dåliga! men samtidigt som man vill glömma bort sin kärlek, vill man kämpa för att få den man älskar. man mår bättre om man tänker på det man har och försöker glömma sina bekymmer och försöka börja om på nytt. man ska lyssna på glatt musik för att känna sig glad, så man blir taggad till att göra roligt och man mår bättre om man tar en cigg också! man ska ragga och flörta med andra så man inte tänker på den man vill ha! man ska kolla på roliga filmer/videos som gör en glad. man ska äta chokladglass (ben & jerrys) och kolla på en film med kompisar. man ska alltid vara posetiv även fast man inte mår bra inuti.

2011-11-03 @ 15:42:58
Postat av: Oshi

http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag



Man brukar säga att tiden läker alla sår, vilket också stämmer. Av vilken anledning du nu fick ditt hjärta krossat på lyder samma regel. Ge det bara lite tid - och var lite mer noga med ditt nästa val av person att dela ditt hjärta med.

2011-11-03 @ 15:47:25
Postat av: emma

när jag är ledsen eller fått mitt hjärta krossat är de vanligaste låtarna 'a drop in the ocean-ron pope' eller 'fall for you-secconhand serenade'

när man är ledsen lyssnar man alltid mer efter texten än att sjunga med, och får dom där bilderna i huvudet på alla minnen.

man gråter, men inser att inget kommer förändras, man gråter med mycket mer när refrängen kommer.

2011-11-03 @ 16:02:06
Postat av: Anonym

hur gör man en sån här tävling?

2011-11-03 @ 18:17:17
URL: http://mohammedialdebis.blogg.se/
Postat av: Elin Johansson

https://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?sk=app_268009209906752



Man ska låta sig själv vara ledsen och sörja, men man ska även försöka se framåt och se positivt. Om det handlar om kärlek, och någon krossat en hjärta på det sättet så ska man försöka se på det roliga i kärleken, även fast den är över. Våga prata ut med någon... då rensar man på sätt och vis tankarna och man mår bra av det.

Man ska även försöka fokusera på sina vänner eller familj om man mår dåligt över någon, försöka göra så många roliga saker som man bara kan, så man inte går runt och har tråkigt och tänker på det hela tiden.



Har länkat tävlingen och lagt upp videon på min blogg, lägger även upp en badget nu!

2011-11-03 @ 20:08:29
URL: http://owi.blogg.se/
Postat av: kevin persner

http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag



försör prata med folk, vem som helst är bra, tänk på bra minnen från dem ni förlorat.



avril lavigne - wish you were here.

2011-11-04 @ 01:03:15
Postat av: Amanda

jag har fått hjärtat krossat av mitt livs kärlek! inte kul.. men det händer.. det händer alla tyvärr.. :( men man måste göra det bästa av situationen fast det är svårt, riktigt svårt ibland. mitt bästa tips är nog att sätta på lite bra musik, äta lite choklad och bara umgås med dom som betyder mest för en <3

sen ska man inte försöka tänka på det så mycket.. fast tyvärr gör man det.. mycket!

och det är alltid bra att få prata ut om hur man mår och känner för ens bästa kompis! man ska inte tveka att göra det för det är något men verkligen behöver!! <3

Postat av: A N N N A I Z (Annis)

http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?sk=app_211028855634292



När man är ledsen och sårad så kan de va skönt att sitta och prata ut om allt med en kompis eller familjemedlem som man VET kommer förstå eftersom den personen alltid brukar finnas där för en. Det kan även vara skönt att gråta ut och sedan hämta nya krafter. Livet är inte alltid en dans på rosor, så man ska försöka se det framåt och positiv. Försök att alltid tänka på ditt eget bästa först, du är viktig.



Jag har även lagt in badgen i min blogg (http://annnaiz.blogg.se)



MVH

2011-11-06 @ 18:54:13
URL: http://annnaiz.blogg.se/
Postat av: Ebba Bylund

http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag



När jag är nere eller har fått mitt hjärta krossat söker jag mig oftast till mina vänner. Dom är lätta att prata med och lyssnar alltid. Det bästa man kan göra är att hitta på något roligt så man får tankarna på annat.



Några depplåtar jag brukar lyssna på är,



'a drop in the ocean- ron pope'

'fall for you- secondhand serenade'

'le igen- danish'

2011-11-06 @ 18:55:04
Postat av: Alicia

Dom säger att tiden läker alla sår, att till slut försvinner det onda. Dom säger att man aldrig ska tänka tillbaka, utan bara glömma. Dom säger att man ska strunta i det som fått tårarna att rinna. Men jag tror att man ska låta det salta vattnet porla ur ögonen, man måste våga släppa kontrollen och låta all sorg rinna av. Gråta över det som hänt. Sen kan man börja glömma, tiden kan sakta förminska det onda. Jag tror att har det verkligen hänt något riktigt ont, så försvinner aldrig kniven ur hjärtat. Den kommer sitta där, men sluta göra ont. Man ska kunna tänka tillbaka på kniven, kunna tänka sig in i hur det kändes. Då har man kommit över det. Man kan alltid lära sig av det som händer i denna snurriga värld. Alla dessa känslor, alla som vill ut på samma gång. Ilska, sorg, avundsjuka, rädsla, glädje och mod. Vi måste ta hand om våra känslor, låta dom komma och hälsa på ibland. För vad vore vi om vi inte kunnat känna?

Sen har man ju alltid sina äkta vänner. Som står där bakom dig och fångar dig när du faller, som skyddar dig när du springer in i skylten, som lindrar smärtan när kniven kommer, som drar upp dig när du försvinner ner i botten. Som du gör allt detsamma för.

Man får bara en chans, bara ett liv. Man ska ta sin chans, man ska leva.



http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag)

2011-11-06 @ 18:55:05
URL: http://teambracke.blogg.se/
Postat av: Julia N

http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag



Prata med dina närmaste vänner och hitta på något kul! Sitt inte hemma för då tänker du på ditt ex hela tiden. Så hitta på något kul t.ex shoppa, gå på en konsär, festival eller bara ha en kompiskväll och bara skratta eller dansa som galningar, gå på bio, något kul iaf! Slipper du/ni ha exet i huvudet. Då blir du/ni ledsna över att tänka på det. Bara släpp loss!

2011-11-06 @ 19:01:48
Postat av: Linnea K

en låt (a'



If I fall on my knees- Andre zuniga :d

Postat av: Beata Lundin

När jag blir sårad eller får mitt hjärta krossad av någon brukar jag sätta på en lungn låt ochlägga mig i sängen och sjunga med till den . Eller så går ajg ut med mina kompisar och har roligt eller går till min pojkvän! men ska inte tänka på jobbiga saker som hänt ! tänk på det som kommer hända sen det roliga ! släpp loss ! man får bara en ända chans i livet ! Man ska vara med sina äkta vänner som kan hjälpa en i svåra situationer tex när man gråter eller behöver någon axel att gråta mot då är det bra att vara 2 ! <3Man ska låta sig själv vara ledsen och sörja, men man ska även försöka se framåt och se positivt. Om det handlar om kärlek, och någon krossat en hjärta på det sättet så ska man försöka se på det roliga i kärleken, även fast den är över. Våga prata ut med någon... då rensar man på sätt och vis tankarna och man mår bra av det.

Man ska även försöka fokusera på sina vänner eller familj om man mår dåligt över något, försöka göra så många roliga saker som man bara kan, så man inte går runt och har tråkigt och tänker på det hela tiden.



Postat av: filippa stenström

jag tycker att de bästa man kan göra är att umgås med en fin vän. alla kan få ett hjärta krossat men de finns alltid minst en vän man kan sörja sig mot. man kan ta en kväll o bara umgås hemma en vän, eller ett helt gäng med fina vänner. äta favoritmaten, se en bra film (föredrar skräck), o till filmen massa godis o chips, sen efterrätt glass med chokladsås! under kvällen kommer du att helt komma på andra tankar, dagen efter kommer du vakna o tänka "äsch skit i han, jag har mina vänner o klarar mig bra utan honom". ibland kan man också känna att man vill tillbringa denna dag helt själv, o det går lika bra de. kanske ta en riktigt härlig spa dag på ett spa!



när de gäller låtar skulle jag lyssna på nån riktigt fin låt, nån med en text som passar till vad som hänt o bara sitta o gråta ut.

jag bråkade rejält med en fin vän, o jag tog en timme o lyssnade på samma låt om o om igen (andre zunigas cover på jag gråter bara i regnet) o bara satt o grät. efter de tog jag steget o hörde av mig till vännen o vi pratade ut, o dagen efter vart allt som vanligt.



http://m.facebook.com/allakrossadehjartansdag?fc=f&refid=0&_rdr



(min blogg ligger nere nu, tyvärr)

2011-11-06 @ 20:14:54
Postat av: josefin

1.http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?ref=ts&sk=app_211028855634292



2. Jag har fått mitt hjärta krossat en gång och det var nyligen och riktigt jobbigt, men det bästa man kan göra är att sätta sig med sina allra närmaste vänner och äta Ben&Jerry glass i massor.



När mitt hjärta vart krossat så lyssnade jag dag ut och dag in på "someone like you" med Adele och "Utan dina andetag" med Kent, jag satt verkligen och lyssnade på texten och tog in den.



Här är inlägget till min blogg!



http://josefinkarlsson.blogspot.com/2011/11/alla-krossade-hjartans-dag.html

2011-11-07 @ 18:34:43
URL: http://josefinkarlsson.blogspot.com
Postat av: Anonym

har fått den fantastiska äran att hålla alla krossade hjärtans dag tävling i samarbete med blogg.se.

Varför inte delta du också? Det krävs inte mycket, och priset är finfint!



direktlänk: http://fotokobran.se/2011/november/alla-krossade-hjartans-dag-tavling.html#comment

2011-11-07 @ 18:55:36
Postat av: Emilia

1) http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag

2) Jag har bara fått mitt hjärta krossat en enda gång, och det bästa sättet är att umgås så mycket du bara kan med dina vänner, dom är egentligen allt du behöver när du mår dåligt. Ett krossat hjärta kan vara krossat i hur många år som helst, men man lär sig att leva med det efter ett tag. Men det bästa för att nästan lyckas dämpa det helt är helt klart att umgås mycket med sina vänner!

2011-11-07 @ 20:49:57
Postat av: anne.

1. http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag



2. Jadu.. det jag tycker är bäst är att sätta på deppiga låtar, eller låtar som påminner om varför mitt hjärta korssades. Så kan man sitta o grina tills man inte har några tårar kvar, sen kan man sätta på bättre musik och försöka umgås med dom som bryr sig om en!



natasha bedingfield - wildhorses

http://www.youtube.com/watch?v=OWIVi_Oa4as

&

yiruma - river flows in you

http://www.youtube.com/watch?v=ZOqUFqF_ZwM



vet inte hur man lägger in badge i min blogg men länkade iallafall att du hade tävling!

http://lifeofanne.devote.se/blogs/13828121/alla-krossade-hjaertans-dag.htm#WriteComment



kramar!

2011-11-07 @ 20:51:14
URL: http://lifeofanne.devote.se
Postat av: Elvira

1. http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?sk=app_211028855634292



2.Jag pratar gärna ut med mina närmsta vänner, det är jobbigare att hålla sådant inom sig.

Att lyssna på en sorglig låt kan vara ett sätt att få gråta av sig, för att inte fastna i det sorgliga kan det vara bra att variera sig, att t.ex. lyssna på en låt som inte går i långsamt tempo och inte har ett dugg med kärlek att göra.



(har tagit bort min blogg)

2011-11-07 @ 20:52:18
Postat av: Jennifer

jag är med :)



1.http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?sk=app_211028855634292



2. man kan ge sig själv en dag att gråta ut ordentligt, men sedan är det dags att inse att livet ger än så många andra möjligheter och man kommer att stöta på så många andra, kärleken kommer igen. Man måste bara inse vad man är värd :)

2011-11-07 @ 21:08:42
URL: http://jcapdevila.blogg.se/
Postat av: julia fälling

1. http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?sk=app_211028855634292



2. Det bästa man kan göra om man får sitt hjärta krossat på ett eller annat sätt, är enligt mig att hitta på jäkligt roliga saker med familj och vänner. Jag tycker att man kan få unna sig något speciellt. För sitter man bara hemma och snyftar och tror det ska bli bättre så kan jag lova att man mår mycket sämre. Då kommer man tänka på det hela, hela tiden och aldrig ha något annat i huvudet. Men hittar man på något så får det en på andra tankar. Det tror och tycker jag är jätteviktigt. Men det är även viktigt att låta det ta den tid det tar och få ut sina tårar som sitter där och klämmer. Det kan man göra tillsammans med det roliga, då blir det lättare!

2011-11-07 @ 21:15:55
URL: http://jagheterjjulia.blogg.se/
Postat av: alice

jag är med och tävlar! En låt som jag gråtit ut till väldigt mycket. alla känslor bara sprudlar ut på en och samma gång, och man mår med ens lite bättre.

jag har gillat på facebook!

http://www.youtube.com/watch?v=njwvIPJlPN0

facebook: http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?sk=app_211028855634292



För att läka ditt krossade hjärta:

Umgås mycket med med dina vänner och ha många, långa myskvällar med tjej-prat och allt vad det innebär.



Lyssna inte på massa sorliga låtar, det får dig bara att tänka på den du saknar.



spendera tid på annat än att sörja, då glömmer du honom/henne fortare!



sitt inte och kolla hans/hennes facebook, kolla inte in dennes nya partner och hata henne, det tar bara på din värdefulla tid, och det är han/hon inte värd!

2011-11-09 @ 14:59:06
URL: http://aaliceandersson.blogg.se/
Postat av: alice

jag är med och tävlar! En låt som jag gråtit ut till väldigt mycket. alla känslor bara sprudlar ut på en och samma gång, och man mår med ens lite bättre.

jag har gillat på facebook!

http://www.youtube.com/watch?v=njwvIPJlPN0

facebook: http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?sk=app_211028855634292



För att läka ditt krossade hjärta:

Umgås mycket med med dina vänner och ha många, långa myskvällar med tjej-prat och allt vad det innebär.



Lyssna inte på massa sorliga låtar, det får dig bara att tänka på den du saknar.



spendera tid på annat än att sörja, då glömmer du honom/henne fortare!



sitt inte och kolla hans/hennes facebook, kolla inte in dennes nya partner och hata henne, det tar bara på din värdefulla tid, och det är han/hon inte värd!

2011-11-09 @ 15:01:11
URL: http://aaliceandersson.blogg.se/
Postat av: alice

jag är med och tävlar! En låt som jag gråtit ut till väldigt mycket. alla känslor bara sprudlar ut på en och samma gång, och man mår med ens lite bättre.

jag har gillat på facebook!

http://www.youtube.com/watch?v=njwvIPJlPN0

facebook: http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?sk=app_211028855634292



För att läka ditt krossade hjärta:

Umgås mycket med med dina vänner och ha många, långa myskvällar med tjej-prat och allt vad det innebär.



Lyssna inte på massa sorliga låtar, det får dig bara att tänka på den du saknar.



spendera tid på annat än att sörja, då glömmer du honom/henne fortare!



sitt inte och kolla hans/hennes facebook, kolla inte in dennes nya partner och hata henne, det tar bara på din värdefulla tid, och det är han/hon inte värd!

2011-11-09 @ 15:01:23
URL: http://aaliceandersson.blogg.se/
Postat av: Freja

Har gillat! https://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?ref=ts&sk=app_211028855634292



Och bästa låten när man fått hjärtat krossat och man ska försöka må bättre tycker jag själv är : "Kan själv - Snöblind"



:)

2011-11-09 @ 20:49:00
Postat av: Alexandra Kainulainen

Jag har gillat! http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?sk=app_211028855634292



Ät glass, gråt, kladda massa strunt på ett gammalt papper och prata gärna med en kompis :)

2011-11-10 @ 19:06:29
URL: http://aalexandrahk.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hejsan :)

Vad kul med en tävling! Jag gillar på facebook. Jag vill gjärna vinna ett "komma över ett krossat hjärta kit" för att jag har fått mitt hjärta krossat. och dethär skulle vara en välldigt bra tröst! En bra tröstlåt är "Allting kommer bli bra tillslut" När jag lyssnar på den låten känns det verkeligen som om allting kommer att bli bra tillslut. ^^ Jag tycker inte man ska lyssna på deppiga låtar för då blir man automatiskt deppig med. Och om du känner dig deppig, ring din bästa tjejkompis/killkompis och prata ut, skratta, gråta och bara ha kul, efter det kommer det att kännas så mycket bättre. Jag lovar! :´)



Puss Hej

2011-11-10 @ 22:35:54
URL: http://angelabc.blogg.se/
Postat av: Emelie <3

1. http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?sk=app_211028855634292

2. Man kan lyssna på "When I look at you" med Miley Cyrus :) <3

2011-11-12 @ 07:59:47
URL: http://www.emmehassani.devote.se
Postat av: josefin - f o t o b l o g g

JAG ÄR MEEEEEEEEEEEEED :D :D



1. Jag har gillat :D

http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag



2. När jag fått mitt hjärta krossat. Som jag faktiskt fick för en månad sen.. Så brukar jag lyssna på sorglig eller peppande musik som får en att tänka på annat för tillfället. Helst nån låt med Adele, Miley Cyrus eller Ulrik Munther! Annars brukar jag tappa upp ett varmt bad eller ha mysiga filmkvällar med vännerna! Eller bara vänta.. tiden läker alla sår, även dom mest svårläkta ♥



håller tummarna nu. Vill verkligen verkligen vinna!

kraaam :D

2011-11-12 @ 14:17:55
URL: http://juzzisfoto.blogg.se/
Postat av: Rafaela

Jag är med!

Klickade mig in på facebook och gillade :D http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag



Det bästa botemedlet för ett krossat hjärta måste ju lugnt vara min bästa vän chokladen ♥

2011-11-12 @ 15:49:43
URL: http://rafaelasfoton.blogg.se/
Postat av: helena

http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag



Tänk på att: Mister du en så står dig tusen åter...

Svårt att tänka om man precis fått hjärtat krossat förstås...

Man ska se till att vårda sina vänner så kan man få tröst och förhoppningsvis nya krafter att gå vidare <3

2011-11-12 @ 16:49:59
Postat av: Suss

http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag



Choklad är grejen för mig. Ju mörkare desto bättre.

Att skriva av sig är oxå bra!!

2011-11-12 @ 18:07:52
URL: http://bingo-online.nu
Postat av: EMMAS!

allt braa?:) kram

2011-11-12 @ 18:43:20
URL: http://eemma.se
Postat av: Mia



Här kommer Mina bästa tips. Funkar ALLTID och jag tror om flera tjejer följde mitt tips så skulle det här med hjärtesorg vara endast i ett par minuter.

här kommer tipsen;



Gör som vi alla alltid gör, sitt med en kompis och traggla allt

det som du “förlorar”, hans närhet, att känna dig älskad, alla minnen…



Ta ut all sorg/ilska. Slåss, gråt, skrik, tyck riktigt jävla synd om

dig själv. Whatever om slla hemskheter i världen, just nu är det DU mår dåligt – det är

det enda som räknas. Ingen svältkris i världen kan ändra hur du mår.



Släng allt som har med killen att göra. Bilder, sånt som påminner

om honom. Radera hans msn, nummer, adress, ta bort från facebook, you name it. Släng

bort de där trosorna som han tyckte va så jävla sexiga. Bort! Ut!



Skriv ner ALLT du kan komma på som va negativt hos honom.

Hans sträva händer, att han aldrig ringde, hur han ljög, att han

aldrig prioriterade dig, att han kollade på fotboll allt för ofta…



Och sen, BYT BANA. Ta ett bad, kom upp, smörj in dig själv

till “womanizer” och gå ut på middag med en vän! Skratta, känn dig

åtråvärd, dansa, unna dig vardagslyx och många timmar med vänner!



Repetera: jag är snygg, allt blir till det bättre, jag är stark och

nyfiken på vad framtiden har att erbjuda. VÄRLDEN, here I come!



Där har du Mia's tips till en redig comeback, Jag är singel och redo för mingel!!



här har jag gillat sidan på facebook: http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?ref=ts&sk=app_211028855634292



2011-11-12 @ 22:19:27
URL: http://everybodylovesmia.blogg.se/
Postat av: Mia



Här kommer Mina bästa tips. Funkar ALLTID och jag tror om flera tjejer följde mitt tips så skulle det här med hjärtesorg vara endast i ett par minuter.

här kommer tipsen;



Gör som vi alla alltid gör, sitt med en kompis och traggla allt

det som du “förlorar”, hans närhet, att känna dig älskad, alla minnen…



Ta ut all sorg/ilska. Slåss, gråt, skrik, tyck riktigt jävla synd om

dig själv. Whatever om slla hemskheter i världen, just nu är det DU mår dåligt – det är

det enda som räknas. Ingen svältkris i världen kan ändra hur du mår.



Släng allt som har med killen att göra. Bilder, sånt som påminner

om honom. Radera hans msn, nummer, adress, ta bort från facebook, you name it. Släng

bort de där trosorna som han tyckte va så jävla sexiga. Bort! Ut!



Skriv ner ALLT du kan komma på som va negativt hos honom.

Hans sträva händer, att han aldrig ringde, hur han ljög, att han

aldrig prioriterade dig, att han kollade på fotboll allt för ofta…



Och sen, BYT BANA. Ta ett bad, kom upp, smörj in dig själv

till “womanizer” och gå ut på middag med en vän! Skratta, känn dig

åtråvärd, dansa, unna dig vardagslyx och många timmar med vänner!



Repetera: jag är snygg, allt blir till det bättre, jag är stark och

nyfiken på vad framtiden har att erbjuda. VÄRLDEN, here I come!



Där har du Mia's tips till en redig comeback, Jag är singel och redo för mingel!!



här har jag gillat sidan på facebook: http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?ref=ts&sk=app_211028855634292



2011-11-12 @ 22:20:09
URL: http://everybodylovesmia.blogg.se/
Postat av: Mia



Här kommer Mina bästa tips. Funkar ALLTID och jag tror om flera tjejer följde mitt tips så skulle det här med hjärtesorg vara endast i ett par minuter.

här kommer tipsen;



Gör som vi alla alltid gör, sitt med en kompis och traggla allt

det som du “förlorar”, hans närhet, att känna dig älskad, alla minnen…



Ta ut all sorg/ilska. Slåss, gråt, skrik, tyck riktigt jävla synd om

dig själv. Whatever om slla hemskheter i världen, just nu är det DU mår dåligt – det är

det enda som räknas. Ingen svältkris i världen kan ändra hur du mår.



Släng allt som har med killen att göra. Bilder, sånt som påminner

om honom. Radera hans msn, nummer, adress, ta bort från facebook, you name it. Släng

bort de där trosorna som han tyckte va så jävla sexiga. Bort! Ut!



Skriv ner ALLT du kan komma på som va negativt hos honom.

Hans sträva händer, att han aldrig ringde, hur han ljög, att han

aldrig prioriterade dig, att han kollade på fotboll allt för ofta…



Och sen, BYT BANA. Ta ett bad, kom upp, smörj in dig själv

till “womanizer” och gå ut på middag med en vän! Skratta, känn dig

åtråvärd, dansa, unna dig vardagslyx och många timmar med vänner!



Repetera: jag är snygg, allt blir till det bättre, jag är stark och

nyfiken på vad framtiden har att erbjuda. VÄRLDEN, here I come!



Där har du Mia's tips till en redig comeback, Jag är singel och redo för mingel!!



här har jag gillat sidan på facebook: http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?ref=ts&sk=app_211028855634292



2011-11-12 @ 22:20:37
URL: http://everybodylovesmia.blogg.se/
Postat av: Mia

2011-11-12 @ 22:20:40
URL: http://everybodylovesmia.blogg.se/
Postat av: Mia



Här kommer Mina bästa tips. Funkar ALLTID och jag tror om flera tjejer följde mitt tips så skulle det här med hjärtesorg vara endast i ett par minuter.

här kommer tipsen;



Gör som vi alla alltid gör, sitt med en kompis och traggla allt

det som du “förlorar”, hans närhet, att känna dig älskad, alla minnen…



Ta ut all sorg/ilska. Slåss, gråt, skrik, tyck riktigt jävla synd om

dig själv. Whatever om slla hemskheter i världen, just nu är det DU mår dåligt – det är

det enda som räknas. Ingen svältkris i världen kan ändra hur du mår.



Släng allt som har med killen att göra. Bilder, sånt som påminner

om honom. Radera hans msn, nummer, adress, ta bort från facebook, you name it. Släng

bort de där trosorna som han tyckte va så jävla sexiga. Bort! Ut!



Skriv ner ALLT du kan komma på som va negativt hos honom.

Hans sträva händer, att han aldrig ringde, hur han ljög, att han

aldrig prioriterade dig, att han kollade på fotboll allt för ofta…



Och sen, BYT BANA. Ta ett bad, kom upp, smörj in dig själv

till “womanizer” och gå ut på middag med en vän! Skratta, känn dig

åtråvärd, dansa, unna dig vardagslyx och många timmar med vänner!



Repetera: jag är snygg, allt blir till det bättre, jag är stark och

nyfiken på vad framtiden har att erbjuda. VÄRLDEN, here I come!



Där har du Mia's tips till en redig comeback, Jag är singel och redo för mingel!!



här har jag gillat sidan på facebook: http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?ref=ts&sk=app_211028855634292



2011-11-12 @ 22:21:26
URL: http://everybodylovesmia.blogg.se/
Postat av: Mia



Här kommer Mina bästa tips. Funkar ALLTID och jag tror om flera tjejer följde mitt tips så skulle det här med hjärtesorg vara endast i ett par minuter.

här kommer tipsen;



Gör som vi alla alltid gör, sitt med en kompis och traggla allt

det som du “förlorar”, hans närhet, att känna dig älskad, alla minnen…



Ta ut all sorg/ilska. Slåss, gråt, skrik, tyck riktigt jävla synd om

dig själv. Whatever om slla hemskheter i världen, just nu är det DU mår dåligt – det är

det enda som räknas. Ingen svältkris i världen kan ändra hur du mår.



Släng allt som har med killen att göra. Bilder, sånt som påminner

om honom. Radera hans msn, nummer, adress, ta bort från facebook, you name it. Släng

bort de där trosorna som han tyckte va så jävla sexiga. Bort! Ut!



Skriv ner ALLT du kan komma på som va negativt hos honom.

Hans sträva händer, att han aldrig ringde, hur han ljög, att han

aldrig prioriterade dig, att han kollade på fotboll allt för ofta…



Och sen, BYT BANA. Ta ett bad, kom upp, smörj in dig själv

till “womanizer” och gå ut på middag med en vän! Skratta, känn dig

åtråvärd, dansa, unna dig vardagslyx och många timmar med vänner!



Repetera: jag är snygg, allt blir till det bättre, jag är stark och

nyfiken på vad framtiden har att erbjuda. VÄRLDEN, here I come!



Där har du Mia's tips till en redig comeback, Jag är singel och redo för mingel!!



här har jag gillat sidan på facebook: http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?ref=ts&sk=app_211028855634292



2011-11-12 @ 22:21:41
URL: http://everybodylovesmia.blogg.se/
Postat av: Mia



Här kommer Mina bästa tips. Funkar ALLTID och jag tror om flera tjejer följde mitt tips så skulle det här med hjärtesorg vara endast i ett par minuter.

här kommer tipsen;



Gör som vi alla alltid gör, sitt med en kompis och traggla allt

det som du “förlorar”, hans närhet, att känna dig älskad, alla minnen…



Ta ut all sorg/ilska. Slåss, gråt, skrik, tyck riktigt jävla synd om

dig själv. Whatever om slla hemskheter i världen, just nu är det DU mår dåligt – det är

det enda som räknas. Ingen svältkris i världen kan ändra hur du mår.



Släng allt som har med killen att göra. Bilder, sånt som påminner

om honom. Radera hans msn, nummer, adress, ta bort från facebook, you name it. Släng

bort de där trosorna som han tyckte va så jävla sexiga. Bort! Ut!



Skriv ner ALLT du kan komma på som va negativt hos honom.

Hans sträva händer, att han aldrig ringde, hur han ljög, att han

aldrig prioriterade dig, att han kollade på fotboll allt för ofta…



Och sen, BYT BANA. Ta ett bad, kom upp, smörj in dig själv

till “womanizer” och gå ut på middag med en vän! Skratta, känn dig

åtråvärd, dansa, unna dig vardagslyx och många timmar med vänner!



Repetera: jag är snygg, allt blir till det bättre, jag är stark och

nyfiken på vad framtiden har att erbjuda. VÄRLDEN, here I come!



Där har du Mia's tips till en redig comeback, Jag är singel och redo för mingel!!



här har jag gillat sidan på facebook: http://www.facebook.com/allakrossadehjartansdag?ref=ts&sk=app_211028855634292



2011-11-12 @ 22:22:10
URL: http://everybodylovesmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0