alla dessa kroppsideal



jag blir så arg över alla dessa kroppsideal, hur långt ska de behöva gå innan någon, ursäkta mig, jävel ska ta fingrarna ur arslet oh sätta stopp för de här ? de verkar inte som om någon bryr sig, men jag gör de, för jag har sett exempel på vad som kan hända om du så ens "provar på att låta vågen falla". jag blir galen, jag har minst tre vänner som rent ut sagt e på väg att svälta sig själva, de e inte normalt. jag blir så arg & ledsen över hur man kan göra så emot sig själv ? man mår väl hellre bra som överviktig än att må dåligt med en slank kropp, jag skiter i om de e någon idiot som går emot mig nu för de här e min åsikt & jag måste få yttra mig någon jävla gång. assa inser ni inte hur sjukt detta e ? 

de enda du behöver göra e att öppna en tidning, se på bilderna, hur tycker ni att de ser ut ? snyggt, vad e de snygga med pinnsmala armar eller en tvättbräda till mage ? anledningen till att jag reagerar så hårt e för att man mår inte bättre som smal, man trivs inte bättre med sig själv för att man e en size zero. du kommer inte bli mer omtyckt bara för att du faller 10kg i vikt, den enda som kommer se de fina i de hela e du själv. men man måste lära sig att älska sig själv, hur svårt de än e så måste man lära sig att uppskatta de man har. du e du & de kan ingen någonsin ändra på.

jag vill inte se hur någon sitter & ljuger om sin vikt för att få fler killar, för att bli mer omtyckt för de kommer man aldrig bli så länge man håller på sådär. tänk er folk i eran omgivning, dina vänner, din familj, tror du att dom mår bra över att se hur ledsen du e över att vara en aning mullig, ingen bryr sig för du kommer alltid vara densamma på insidan..

& jag vill att ni ska ta åt er, dels mina vänner & dels ni andra som läser detta. jag vill inte behöva se mina vänner blogga om hur feta dom e, jämför vikt mellan då & nu. vi förändras med åren, de gör vi alla & ingen kommer någonsin kunna kämpa emot tiden för vare sig man vill eller inte så tickar den på som den alltid har gjort..

lite mer fett, lite mer att älska..

Kommentarer
Postat av: jasmina

grymt skrivet. fan vad bra du är.

2010-07-28 @ 16:37:08
URL: http://xodresscode.blogg.se/
Postat av: Sandra ackefjord

Man ska älska sin kropp som den är! Hatar alla som säger: åh, jag måste banta för jag tycker jag ser tjock om det är 165 cm och väger 55 kg. Man måste ha någonting att ta på. inget benrangel :O

2010-07-28 @ 17:13:10
URL: http://sandraackefjord.blogg.se/
Postat av: Chiara

Hej , fin blogg, släng gärna in en kommentar i min blogg :)

2010-07-28 @ 17:23:42
URL: http://cchiaracapodiferro.blogg.se/
Postat av: Erika Skyttä

Bra skrivet tjejen! :)

2010-07-28 @ 17:26:21
URL: http://erikaskyttaee.blogg.se/
Postat av: Sandra

Fan va bra skrivet! Håller med dig till 100% Jag får lite småpanik när jag hör alla mina kompisar klaga på hur de ser ut!

2010-07-28 @ 17:30:46
URL: http://chasingstars.blogg.se/
Postat av: elin kärlek♥

bra skrivet! jag vill bli större, alla säger att jag är perfekt bara för jag är smal och hela den baletten, men va fan...? Man är inte perfekt för att man är smal.

jag vill ha rejäla lår och en rejäl röv! ;)

2010-07-28 @ 17:35:24
URL: http://elinamour.blogg.se/
Postat av: Josephine

sv: tack så mkt :) allt bra ?



Man ska kunna må bra efter hur man ser ut. vill man vara smal ska man få vara det och vill man ha kurvor så ska man få ha det :) men sen om det ska uppmärksammas, det beror på hur hälsosamt det är :)

2010-07-28 @ 18:02:09
URL: http://stjupid.blogg.se/
Postat av: MOOOLLYS

Heej vad gör du? :)

2010-07-28 @ 18:41:33
URL: http://HTTP://MOOOLLYS.BLOGG.SE
Postat av: julia fälling

Grymt skrivet, Julia! Du har helt rätt.

Man ska vara glad över den man är. Man ska kunna älska sig själv. Även fast det kan vara svårt som du också sa. Man är som man är. That`s it. Man ska inte ändra på sig själv för någon annansskull, eller för att man står och säger i spegeln "gud va ful jag är. gud va tjock/smal jag är!".. För man är den man är. :)

2010-07-28 @ 20:01:09
URL: http://jagheterjjulia.blogg.se/
Postat av: ensomcaroline '

riktigt bra skrivet julia!

detta är varför jag ser upp till dig så mycket! <3

2010-07-28 @ 20:51:30
URL: http://ensomcaroline.blogg.se/
Postat av: Kokorochan

svar: bra jobbat tjejen! Bra skrivet! Jag blir ledsen när jag hör eller läser om folk som vill banta för att de tycker de är tjocka.. Jag önskar att alla kunde se att de är vackra precis som de är!



kramar<3

/kokorochan

2010-07-28 @ 21:47:18
URL: http://kokorochan.blogg.se/
Postat av: Victoria

såååå Saant ! jag har själv kompisar som är farligt smala.. och du har absolut rätt, kunde inte sagt det bättre själv ! Dom flesta killar säger ju själva att dom inte vill ha plankor, utan nått att ta på ;) bra skrivet :)

2010-07-28 @ 23:19:02
URL: http://victoriasoderqvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

du skriver så sjukt bra,och önska att fler hade tyckt o tänkt som du. but it's not that easy.

2010-07-28 @ 23:54:27
URL: http://lizziesaucedo.blogg.se/
Postat av: Josephine

Jag måste säga att jag håller med dig till hundra 100 %



Jag ser det från ett litet annat håll, jag har nämligen blivit kallad anorexiafall och oj, vad smal hon är bakom ryggen många gånger, men jag lovar och svär att jag inte har en ätstörning, jag är bara smal, och jag kämpar för att gå upp i vikt, därför blir jag nästan ursinning när mina kompisar säger "Jag vill vara lika smal som du" Det vill de inte, jag lovar. Jag tar att bli kallad smal som en förolämpning. Jag ville bara säga att alla som är smala vill inte vara smala



Hur nu än size zero uppkom så borde den inte fått komma till, alla ser olika ut, så är det bara.

2010-07-29 @ 01:08:19
URL: http://dignes.blogg.se/
Postat av: Ellen

Bra skrivet! JAg själv har haft mycket problem med vikten (att jag har tyckt att jag har varit tjock trots att jag inte är det, underviktig) under terminenen men jag har gått hos doktor osv och börjar bli bättre. inga bröst får man heller om man är för smal, och det vill ju killaarna ha ;)

2010-07-29 @ 14:51:46
URL: http://justellen.blogg.se/
Postat av: Frida

bra skrivet! :D

jag hade jätte mycket kroppsideal, men jag bara sket i dem och tänkte "jag är fin som jag är" och jag tycker att jag är fin, men det är klart att jag inte tycker att jag är perfekt :)

jag tkr inte att det är snyggt att vara sådär jätte smal så att benen syns. det är jätte fint med kurvor, och det får man ju inte om man inte äter något.

2010-07-29 @ 20:55:48
URL: http://kanzii.blogg.se/
Postat av: sofie

jag är "mullig" och jag har aldrig tyckt om mig själv och aldrig accepterat mig själv bara för det är så många idioter som har slängt ur sig så mycket kommentarer om hur jag ser ut osv

2010-07-29 @ 20:59:26
URL: http://ssofieandersson.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jäkla bra skrivet !

Jag har 2 mycket när vänner som lider av ätstörningar, dock är de upptäckta och de kämpar mot dem. Alla har vi olika komplex över våra kroppar, det är ingenting vi kommer undan men det är helt enkelt bara att suck it up and move on. Man ska bry sig skit i vad andra tycker om ens kropp, hur svårt det än är.

2010-07-29 @ 21:10:20
URL: http://cutebubbles.blogg.se/
Postat av: olivia bjurström

jättebra skrivet :)

2010-07-29 @ 21:16:47
URL: http://oliviaau.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Bra skrivet!

2010-07-29 @ 21:25:29
URL: http://alexandrazaine.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Väldigt sant!



Hoppas du inte retar upp dig för mycket nu.



Ha en toppen kväll =)

2010-07-29 @ 21:39:55
URL: http://mykindofmusic.webblogg.se/
Postat av: Marre Diaz S

svar på kommentar :)

Asså jag tycker samma som du.. fast jag hade inte tänkt på det så mkt.. men när jag läser det du har skriver.. asså jag håller med! jag kan oxå känna mig tjock och så men att jag ska komma så låångt.. neee! jag håller helt med!

2010-07-29 @ 21:40:26
URL: http://diiiiaz.blogg.se/
Postat av: Anna Katana

Tack.



Kan bara säga att jag verkligen håller med dig om det du skriver. Jag har själv varit en av alla dem med ätstörningar och ett rubbat kroppsideal. Alla andra såg hur smal jag var utom jag själv.

Jag har nu studerat till behandlingspedagog för att kunna hjälpa dem som hamnar där. Men det bästa vore självklart om de slapp hamna i ätstörningar.



Ett tag var det mkt uppmärksamhet på att tjejer inte ska ta åt sig av alla modeller mm, men tyvärr verkar det som att folk helt har lagt ner den debatten nu. Förstår verkligen inte varför.

2010-07-29 @ 21:56:08
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: Elinor

Finns två sidor av allt , det är snyggt att vara smal (inte sjukt smal) och det är inte hälsosant att vara fet !!! Detta inlägg och alla kommentarer känns bara som en ursäkt för att man själv är tjock. Kläder sitter snyggare när man är smal, det är meningen att vara hälsosamt smal. Plus att man själv mår mycket bättre när man känner sig snygg !



Glad Sommar !

elinorsandberg.blogg.se

2010-07-29 @ 22:00:39
URL: http://elinorsandberg.blogg.se/
Postat av: julia

jätte bra skrivit.. håller med dig till 110 %

2010-07-30 @ 00:15:06
URL: http://jjuuulias.blogg.se/
Postat av: Bobeh

Riktigt bra inlägg! Ska försöka skriva detta vidare! Sprida budskapet!

2010-07-30 @ 01:40:43
URL: http://bobeh.blogg.se/
Postat av: jennifer

du har helt rätt varje ord du skriver är sanninegns ord, men ändå så tittar man på de där perfekta smala, och jag vet jag har själv varit en av de som svält mig själv, men det sluta för några år sedan och jag mådde mycket sämre då än vad jag gör nu !

2010-07-30 @ 14:18:26
URL: http://smallpartoflife.blogg.se/
Postat av: Anonym

2010-07-30 @ 14:19:23
Postat av: Anonym

kanske skillnad, du är ju smal och perfekt tyvärr är kanske inte alla det och då blir man inte accepterad

2010-07-30 @ 14:20:01
Postat av: catrin

Här kommer min respons på inlägget som jag lovade:)



http://cate.webblogg.se/2010/july/respons-pa-inlagg.html

2010-07-30 @ 20:12:16
URL: http://cate.webblogg.se/
Postat av: Linda

Svar på tal! Visst, det känns jätte snällt när du skriver detta, men tyvärr ser världen inte ut så. Du skrev typ att man inte får mindre killar för det, thats false. Jag är rund och har blivit nobbad av flera killar på grund av det .. No offense till dig nu, men det är jävligt lätt för dig att säga! Du är perfekt, du kan visa dig i bikini utan att skämmas! Det kan inte jag och det är något jag hatar. Du vet inte hur det känns att varenda gång man tittar i en helkropps få kännslan att "nae, jag kmr aldrig bli älskad på de viset om jag inte går ner i vikt" för who the fuck vill ta i massa fett? Inte du? Inte jag? Vem fan då?? Du kmr aldrig förstå hur det känns och på så sätt är det jävligt enkelt för dig att säga, "äh vafan, va lite rund, llite fett spelar ingen roll" .. För det göre seriously, kanske i för dig. Men för mig, i hate it! Och det är något jag lider över varje jävla fucking dag! Och the thing is, jag försöker sluta med godis, försöker svälta mig själv. Men det går fan inte.. How sad isnt that? True fact. Jag skulle inte vilja göra något hellre än att svälta mig själv smal! No offense till dig som jag sa, men jag blir bara arg. För det är lätt sagt för dig? Am i right? Yes. Men tack illafall för att du tycker om tjocka personer! :)

2010-07-30 @ 22:37:15
Postat av: Linda

Svar på tal! Visst, det känns jätte snällt när du skriver detta, men tyvärr ser världen inte ut så. Du skrev typ att man inte får mindre killar för det, thats false. Jag är rund och har blivit nobbad av flera killar på grund av det .. No offense till dig nu, men det är jävligt lätt för dig att säga! Du är perfekt, du kan visa dig i bikini utan att skämmas! Det kan inte jag och det är något jag hatar. Du vet inte hur det känns att varenda gång man tittar i en helkropps få kännslan att "nae, jag kmr aldrig bli älskad på de viset om jag inte går ner i vikt" för who the fuck vill ta i massa fett? Inte du? Inte jag? Vem fan då?? Du kmr aldrig förstå hur det känns och på så sätt är det jävligt enkelt för dig att säga, "äh vafan, va lite rund, llite fett spelar ingen roll" .. För det göre seriously, kanske i för dig. Men för mig, i hate it! Och det är något jag lider över varje jävla fucking dag! Och the thing is, jag försöker sluta med godis, försöker svälta mig själv. Men det går fan inte.. How sad isnt that? True fact. Jag skulle inte vilja göra något hellre än att svälta mig själv smal! No offense till dig som jag sa, men jag blir bara arg. För det är lätt sagt för dig? Am i right? Yes. Men tack illafall för att du tycker om tjocka personer! :)

2010-07-30 @ 22:37:52
Postat av: Linda

Svar på tal! Visst, det känns jätte snällt när du skriver detta, men tyvärr ser världen inte ut så. Du skrev typ att man inte får mindre killar för det, thats false. Jag är rund och har blivit nobbad av flera killar på grund av det .. No offense till dig nu, men det är jävligt lätt för dig att säga! Du är perfekt, du kan visa dig i bikini utan att skämmas! Det kan inte jag och det är något jag hatar. Du vet inte hur det känns att varenda gång man tittar i en helkropps få kännslan att "nae, jag kmr aldrig bli älskad på de viset om jag inte går ner i vikt" för who the fuck vill ta i massa fett? Inte du? Inte jag? Vem fan då?? Du kmr aldrig förstå hur det känns och på så sätt är det jävligt enkelt för dig att säga, "äh vafan, va lite rund, llite fett spelar ingen roll" .. För det göre seriously, kanske i för dig. Men för mig, i hate it! Och det är något jag lider över varje jävla fucking dag! Och the thing is, jag försöker sluta med godis, försöker svälta mig själv. Men det går fan inte.. How sad isnt that? True fact. Jag skulle inte vilja göra något hellre än att svälta mig själv smal! No offense till dig som jag sa, men jag blir bara arg. För det är lätt sagt för dig? Am i right? Yes. Men tack illafall för att du tycker om tjocka personer! :)

2010-07-30 @ 22:38:12
Postat av: Linda

Svar på tal! Visst, det känns jätte snällt när du skriver detta, men tyvärr ser världen inte ut så. Du skrev typ att man inte får mindre killar för det, thats false. Jag är rund och har blivit nobbad av flera killar på grund av det .. No offense till dig nu, men det är jävligt lätt för dig att säga! Du är perfekt, du kan visa dig i bikini utan att skämmas! Det kan inte jag och det är något jag hatar. Du vet inte hur det känns att varenda gång man tittar i en helkropps få kännslan att "nae, jag kmr aldrig bli älskad på de viset om jag inte går ner i vikt" för who the fuck vill ta i massa fett? Inte du? Inte jag? Vem fan då?? Du kmr aldrig förstå hur det känns och på så sätt är det jävligt enkelt för dig att säga, "äh vafan, va lite rund, llite fett spelar ingen roll" .. För det göre seriously, kanske i för dig. Men för mig, i hate it! Och det är något jag lider över varje jävla fucking dag! Och the thing is, jag försöker sluta med godis, försöker svälta mig själv. Men det går fan inte.. How sad isnt that? True fact. Jag skulle inte vilja göra något hellre än att svälta mig själv smal! No offense till dig som jag sa, men jag blir bara arg. För det är lätt sagt för dig? Am i right? Yes. Men tack illafall för att du tycker om tjocka personer! :)

2010-07-30 @ 22:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0