som att fälla alla tårar på ett rakblad

på något sätt så känns de som om jag har hamnat på fel väg, hur & när de hände vet jag inte. de jag vet e att jag måste hitta vägen härifrån innan jag blir galen på riktigt. jag kan inte längre se de positiva utan istället gråter jag mig in i någon bubbla pga allt de negativa. jag kan inte ta åt mig av folks komplimanger till mig, istället tar jag åt mig när någon säger något illa om mig, även om de så e på skoj.. jag ser inget annat än tomhet & jag vet att allt som har hänt kring mig sakta bryter ner mig.

nej jag vet inte längre vilka som e mina vänner eller vem som e den falska som lurar bakom hörnet. de e så himla lätt att ha bra tankar om någon som sedan hugger dig i ryggen. jag vet inte heller vad jag ska förlåta eller hur många gånger jag ska göra de. & trots vad alla säger så gör jag ändå tvärt om, varför ? allt jag gör e att inse att dom hela tiden haft rätt, ändå kommer de tillbaka & jag gör samma misstag igen.

de e inte alla peroner som lär av sina misstag, jag har insett de nu. men varför fortsätter jag då att tillåta mig själv bli nertryckt utav dom ? jag kommer till samma slut om & om, de känns som om de senaste åren har gått som i en cirkel, vart ska jag ta vägen nu ? jag vet inte längre vem jag själv e, & jag vet inte längre hur länge jag orkar med detta. men vad händer om man inte orkar då, vad händer när man har slutat att kämpa ?

& ja jag kan lova er att de e en sak jag aldrig kommer lyssna till, de e när någon säger mig att aldrig lämna ut för mycket ur mitt liv i bloggen, eller att jag söker uppmärksamhet genom mina inlägg. de finns en sak alla bloggare e ute efter, & de e uppmärksamhet, annars skulle ingen någonsin ha startat en blogg som vem som helst kan läsa.. jag e så trött på att vara tyst & blogga om vad jag gjort om dagarna eller om vilka kläder jag har haft på mig. ska man visa upp ett leende & låtsas vara glad för att de lockar besökare ? jag skulle hellre vilja läsa någons blogg då orden kommer ifrån hjärtat, inte hjärnan.. godnatt!


Kommentarer
Postat av: Michelle [ballahirs.blogg.se]

Bra skrivet :)

2010-11-01 @ 08:48:23
URL: http://ballahirs.blogg.se/
Postat av: Mikaela

du vet vart du har mig lillasyster, jag älskar dig och det där var väldigt bra skrivet.

2010-11-01 @ 11:52:27
URL: http://mikaelakung.blogg.se/
Postat av: Alva

Bra skrivet!



Jättefin blogg! :)

2010-11-01 @ 13:11:24
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

bra att du delar med dig, för man känner igen sig. Kram!

2010-11-01 @ 23:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0