Oron ger ofta en liten sak en stor skugga

Med något som känns som ett kugghjul i magen så sitter jag här och river på mina nagelband. Det här är inte kul, inte alls om jag ska vara ärlig. Jag kollar in en vända på facebook och ser statusuppdateringar inför morgondagens skolstart. Jag försöker lugna ner mig genom att intala mig själv att det säkerligen inte bara är jag som kommer gå med tunga steg mot en lokal med människor jag aldrig träffat förr. Jag vill inte ens tänka tanken att jag kanske hamnar i en klass med personer som är motsatsen till mig. Tänk om jag råkar dra ett skämt och ingen skrattar, eller om en orolig mage råkar ge ifrån sig ett mullrande skrik. Ja, ni kan nog läsa mellan raderna och därmed förstå att jag är spänd och nervös inför skolstarten. Klockan tio imorgonbitti kommer jag vända mig ut och in och säkerligen även vilja sjunka under jorden..

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Lycka till med skolan! :D

2011-08-21 @ 22:50:24
Postat av: - CLAUDIA - MY LIFE.♥

I felt just like you my first school day at a new school, among people I never met or know. Felt nervous and had thoughts that spin around. But Julia don't worry it will go well and also those others in your class will be just as nervous as you, believe me! It will be fine :) You can blog later how it went!

2011-08-21 @ 23:01:16
URL: http://notliketheothers.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0