Hej du

Ja, du. Sluta vara så missnöjd med dig själv. Du är perfekt. Sluta önska att du såg ut som någon annan. Sluta önska att folk tyckte om dig precis som dom tycker om någon annan. Sluta söka uppmärksamhet ifrån dom som sårar dig. Sluta hata din kropp, ansikte och personlighet, älska det. Utan det där så hade du aldrig varit den du är nu, och varför önskar du att du vore någon annan. Bli istället självsäker på den du är. Lé, det kommer fånga andras uppmärksamhet. Om någon mot förmodan inte tycker om att se dig glad, höj fingret i luften och säg screw it. Din glädje ska inte vara baserad på andra i fortsättningen. Var lycklig och älska den du är. Lär dig att acceptera dina brister. Lär dig att acceptera att du inte är fulländad. Det är allt det där som gör dig till just dig. And you are pretty amazing!

Kommentarer
Postat av: claudia - my life and choices.♥

Riktigt bra text! om man bara kunde följa dem utan att det ska kännas så svårt. Fortsätt med skrivandet, du ger andra hopp om bättre tider & en bättre bild av sig själv, att man är lika bra!

2012-02-02 @ 10:56:21
URL: http://piecesofmeandmywriting.webblogg.se/
Postat av: Sofie

det här inlägget fick mig att le! jag lider av depression och har svårt att se det positiva med mig själv och livet, men det här gjorde mig faktiskt glad. TACK! <3

2012-02-02 @ 22:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0