efter en vecka i tunisien uppskattas maten i sverige i två år

hejsan på er allesammans, (trots att ni har blivit något färre under denna vecka) nu e jag hemma på stadig mark igen & utan alla dessa kåta araber. jag hade först tänkt berätta lite kort om min resa till tunisien, om de intresserar er eller inte bryr jag mig inte om ;)

var framme i sousse sent på lördags kväll då vi drog oss ut på gatorna för att hitta något ställe att äta på, vilket resulterade i en smutsig promenad på stans värsta gator & en banan på balkongen. under söndagen låg vi nere på stranden, solade & badade samt försökte ta ett par bilder som skulle ge stranden rättvisa, tills.. den tragiska händelsen då min mamma tappar min kamera i den finkorniga sanden & kamerajäveln inte längre gick att starta. nu har jag blivit lovad en systemkamera redan på tisdag, YES! på måndagen åkte vi på en dagstur till huvudstaden tunis där de var varmare än en rykande kastrull med potatis ska jag säga er. vi shoppade på medinan vilket e världens tredje största marknad & de stod skrivet i allas pannor, fullt med folk & prutningen ska vi inte ens tala om. vi kom iallafall hem till hotellet välbehållna & avslutade kvällen i poolen. resten utav dagarna har mest bestått utav sol & bad samt en massa shopping, förutom i onsdags då vi tog en tur ut i stäpparnas ände (kändes de som) & red kameler i hettan.. måste tacka min underbara familj för resan & även våra semestervänner från hotellet som gjorde allt mycket mer livat, denna resa lägger jag på minnet!

& som sagt.. pga olyckan som inträffade så e bilderna en blandning mellan mobilbilder & bilder ifrån kameran.

flygresan kändes väldigt lång..


väl framme lärde jag mig att de inte fanns något i arablandet som heter coca-cola


att kenza har öppnat en egen restaurang som dessutom lagar stans godaste kebab var en nyhet


men maten på de andra restaurangerna var väl ingen höjdare..



somliga blev totalt galna av den 42gradiga hettan (i skuggan..)



den enorma balkongen med utsikt över medelhavet var inget annat än en dröm




semesterplutten michee charmade sönder mig


& som sagt, semestern lämnade spår i både garderoben & plånboken.. tusan

fler bilder kommer vid ett annat tillfälle..

Kommentarer
Postat av: sabina

Men vad hette Coca-cola på dedär språket då? xD

2010-08-29 @ 16:33:52
URL: http://musikmongot.blogg.se/
Postat av: Anonym

Alltså vad slår maten i sverige? Haha!

2010-08-29 @ 16:48:47
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: S O F I E

nu har jag frågestund på bloggen. du frågar, jag svarar! jag svarar på nästan alla frågor! så sätt igång och fråga nu :D

2010-08-29 @ 16:53:20
URL: http://sofiegotthold.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0