Det finns inga vinnare i lekar för två

Nu är gnällfian hemma igen och det var med tunga steg som jag låste upp dörren och klev in till en tyst lägenhet. Jag kan säga att jag har haft en rent ut sagt håll käftendag - med en negativ mening. Inte nog med att jag är trött på allt och alla omkring mig just nu så insåg jag på vägen hem ifrån min syster att jag hade mindre än tio procent batteri på mobilen. Väl på tunnelbanan drar dom iväg ner till tre procent innan jag hör tantjäveln i högtalarna ropa "Liljeholmen". Då ville jag göra som alla andra småbarn och bara lägga mig ner på marken och gråta. För er som inte kan Stockholm så kan jag säga att jag helt enkelt hade satt mig med mitt sopnedkast till huvud på fel tunnelbana som dessutom gick åt motsatt håll.

Nu är jag dock hemma och ska nog bara gråta några skvättar i duschen och tycka synd om mig själv. Sen ska jag fan sova, man kan förstöra det mesta för mig men ingenting ska kunna förstöra min sömn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0