Din fråga - mitt svar

vad vill du jobba som när du bir äldre?
varför tog du frisör linjen?
när du blir äldre och jobbat som frisör 2-3 år och sedan trötnar på det vad ska du göra då? för din linje är inte så bred och då kan man inte bli något annat heller?
vad ville du egentligen bli när du blir stor, vad är din dröm jobb? snälla kan du svara för varje gång jag ställer dig frågor svarar du inte...


Oj förlåt, det kan ha varit så att jag missat att du skrivit tidigare för jag brukar faktiskt försöka att svara på de allra flesta utav era frågor. Har nyligen haft en liten frågestund men självklart ska jag försöka ge dig svar ändå.. När det väl är dags att börja arbeta på riktigt så skulle jag nog helst utav allt bli någon typ utav modestylist. Kanske styla kläder, smink och fixa hår inför olika fotograferingar, reklamer och liknande.

Jag tog frisörlinjen för att jag alltid varit intresserad utav styling, hår osv. Jag är väldigt praktiskt lagd (alltså mer för att arbeta mer med kroppen än bara huvudet) Jag tycker också att det är viktigt att välja något man tycker är kul, annars blir det nog tre svåra år man får framför sig på gymnasiet..

Jag tror kanske inte att jag just skulle tröttna på att vara frisör, men jag är en sån person som alltid vill utvecklas och vill prova på alla möjliga grejer. Nu är det ju så att jag inte vill stå i en salong hela mitt liv, men om jag någonsin skulle tröttna och välja något annat jobb så skulle det nog vara någonting inom psykiatri. Jag kommer ju att läsa samma grundämnen som alla andra linjer och kommer därför att kunna läsa på högskola senare om jag vill.

När jag var liten drömde jag om att bli arkitekt. Från att jag var ca 6 år satt jag och ritade upp mina "drömhus" haha. Men när jag började åttan på högstadiet så insåg jag att det var något annat jag ville hålla på med. Just nu har jag faktiskt inga drömmar om senare jobb, men som sagt så skulle det vara väldigt kul att få arbeta som stylist inför fotograferingar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0