En varm men ovanligt tyst Stockholmsnatt

Ligger nerbäddad för natten i denna onödigt stora säng. Gång på gång måste jag påminna mig själv och mitt spralliga inre att det är en lång dag imorgon. Klockan står på 08.30 och under två timmar ska jag vara fit for fight då jag ska inspektera min nya lägenhet. Det känns galet att jag inom bara några dagar kommer ha klippt navelsträngen till mamma och hennes hemlagade mat. Istället ska jag kasta mig ut på öppet hav och på något sätt kasta mig in i vuxenlivet. Måste klappa mig själv på axeln då och då för att minnas att det var detta jag strävat efter så länge. Och visst känns det bra, bara lite tungt att allt som sagt måste ske på en och samma gång. Imorgon förmiddag har jag även en fotografering inplanerad inne i stan och därefter ska jag vinka av min vän Beccah på stationen. Vad jag har kvar att leva på imorgon har jag ingen aning om. Det känns som om jag kommer sitta här uppe på plan sex i min ensamhet och rulla tummarna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0