Trafiksyndarnas allra bästa ursäkter

Hittade denna underbara lista inne på aftonbladets hemsida, minnesvärda ursäkter och reaktioner från Södermalmspolisens trafikkontroller under 2011:

"Jag ska ju till slottet och få medalj av kungen" (Cyklat mot rött).

"Ska ni hålla på så här så förtar det all glädje med att cykla för mig" (Cyklat mot rött).

"Jag borde slippa, jag har ju miljöcykel" (Cyklat mot rött).

"Jag är 43 år, jag gör vad fan jag vill" (Ej burit bilbälte).

"Jag har bråttom till bilbesiktningen, kan jag komma tillbaka och skriva på senare" (Kört en heldragen linje).

"Vadå, jag såg ju henne inte ens" (Bilist som struntade i kvinna halvvägs ut på övergångsställe).

"Han som körde framför mig körde mycket fortare, ta honom" (Fortkörning).

"Ni är fan värre än irakiska säkerhetspolisen var. Jag tar första bästa flyg tillbaka när det blir fred där alltså"

(Taxichaufför, ej släppt förbi gående på övergångsställe).

"Det är första gången på 20 år en kvinna ber om mitt telefonnummer"

(Man som gjort förbjuden vänstersväng).

"Vi kan sluta diskutera, du är inte på min intellektuella nivå märker jag"

(Cyklist mot rött till YB Adolphson).

"Hur mycket..? Va fan, tusen spänn… du kan skriva två tusen direkt, jag tänker köra här i morgon också"

(Taxi i bussfil).

"Jag skulle inte ha köpt kinamat... då hade jag inte hamnat här"

(Förbjuden vänstersväng Mariatorget).

"Jag har bråkat med pojkvännen! Han ska få betala." (Arg kvinna som kört över spärrlinje på Liljeholmsbron)

 


Kommentarer
Postat av: aliciajasmine

Tja, superfin blogg! :) Händer ikväll?

2012-01-10 @ 22:03:46
URL: http://aliciajasmine.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha... Tur att de inte stoppat mamsen någon gång... Då hade kanske listan varit längre... Och pinsammare... ;-)

2012-01-11 @ 10:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0